2014. március 3., hétfő

Pár szót a fehérítésről...

Szükséges felszerelés:

- 200g szódabikarbóna (gyógyszertárba kimérik)
- 1l (én) 6%-os hidrogén peroxid (használtam... fodrászkellékes boltban kapható)
- átlátszó műanyag vödör (kifutott még ebből is XD régi interes narancsos vödörke)
- műanyag kanál a kavargatáshoz (olyan amit nem sajnálsz kidobni)
- kesztyű (én a hajfestő kesztyűmet tettem félre erre a célra)

A vödör aljába öntöm a port, aztán rá a szoszit. Nem büdös, de jellegzetes illata van, így érdemes olyan helyen végezni ami szellős. Elkeverem, majd kimosom a flakont vízzel, az is mehet bele. Aztán a megtisztított baba darabokat beleszórom a keverékbe. Egy Yo-sdt fehérítettem és még hozzá is sok víz kellett, de nem gond a higítás. A lényeg, hogy ellepje az összes darabkát a koktél. Jól megkeverni, hogy az üregekbe is jusson és hagyni, had dolgozzon. Be kell vallanom, nekem csalódás volt, mert azt hittem, hogy boszorkánykonyhásabban látványos lesz az egész, de semmi sistergés és semmi pezsgő habzás. Néha ránéztem, de végül éjszakára magára maradt, és reggelre egy kis tócsácska fogadott, mert lassan, de biztosan a hab kimászott a vödörből. Amit láttam: 3 "szint" volt alul kicsit sárgás átlátszó víz, középen lebegtek a testrészek buborékkal körbevéve és felül a töménytelen hab. Ha megkavartam akkor a hab csökkent, így vissza lehet szorítani. Majd 24 órát úszott a koktélban a baba, majd lemostam. Az eltérő fehérségű gyanták eltérően fehéredtek, de meglátszott a változás mindegyiknél. Hagytam magától lecsepegni és száradni aztán össze is lehetett rakni a babát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése